Η Μανία του Καταναλωτισμού & η Αντιμετώπισή Της

Η Μανία του Καταναλωτισμού & η Αντιμετώπισή Της

Πολλοί καταναλωτές θεωρούν ότι η αγορά προϊόντων τούς προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα, καθώς πιστεύουν πως τα ψώνια είναι το καλύτερο φάρμακο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Θεωρούν πως αποτελεί για εκείνους κάτι σαν ψυχοθεραπεία, αφού καινούργια ρούχα μπαίνουν στη ντουλάπα τους. Αυτά τα ρούχα κάποια στιγμή θα τα φορέσουν, κάνοντάς τους να νιώθουν διαφορετικοί. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή σταματάει να είναι ευχάριστη, όταν τα ψώνια γίνονται εξάρτηση.

Αρχικά, χρειάζεται να αναφέρουμε πως στη σημερινή κοινωνία, ολοένα και περισσότερα άτομα δουλεύουν πολλές ώρες, για να αποκτήσουν περισσότερα λεφτά. Ένας από τους λόγους είναι επειδή επιθυμούν να αγοράζουν συνεχώς νέα προϊόντα. Όμως, αυτή η συμπεριφορά αντί να αποφέρει θετικές επιδράσεις στη ψυχολογία του καταναλωτή, όπως προείπαμε, δημιουργεί τάσεις μελαγχολίας και άγχους. Άλλωστε, ο καταναλωτής δεν έχει τα απαραίτητα χρήματα, για να ανταποκριθεί στην αγορά των αγαθών που επιθυμεί. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία δυστυχισμένων ανθρώπων, οι οποίοι οδηγούνται στη κατάθλιψη (strygejern test).

Μέχρι τη προηγούμενη δεκαετία σχεδόν, η καταναλωτική μανία φάνταζε περισσότερο γυναικεία υπόθεση. Οι γυναίκες ήταν εκείνες που φρόντιζαν τις οικιακές δουλειές, άρα και τα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Οι γυναίκες ήταν αυτές που ήθελαν να καλλωπίζονται για να αρέσουν στους γύρω τους και για τον λόγο αυτό αγόραζαν πολλά ρούχα και καλλυντικά.

Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια, λόγω της ανάπτυξης της τεχνολογίας, λόγω της χρήσης των e-shops και του γεγονότος ότι πολλοί άνδρες θέλουν να προσέχουν την εξωτερική τους εμφάνιση, όλο και περισσότεροι από αυτούς ασχολούνται πλέον με τις αγορές. Πιο συγκεκριμένα, έχουν αυξηθεί οι αγορές ηλεκτρονικών μηχανημάτων μέσω ίντερνετ, γεγονός που φαντάζει περισσότερο ασχολία του ανδρικού φύλου. Επίσης, τα ινστιτούτα περιποίησης έχουν δημιουργήσει ειδικά πακέτα για τους άνδρες και πολυάριθμα μαγαζιά καλλυντικών έχουν αυξήσει τα ανδρικά προϊόντα καλλωπισμού με ειδικές κρέμες, τζελ κλπ. Ως αποτέλεσμα, η ανδρική καταναλωτική συμπεριφορά αποτελεί φαινόμενο κυρίως της σύγχρονης εποχής, το οποίο τώρα αρχίζει να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Ωστόσο, υπάρχουν πολυάριθμοι τρόποι αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου, για να μπορέσει κάποιος να βοηθήσει τον εαυτό του να αλλάξει τη καταναλωτική του συμπεριφορά.

Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να κάνει μία λίστα με τα πράγματα που του είναι απαραίτητα και να προσπαθήσει να αγοράσει μόνο αυτά. Επιπλέον, θα μπορούσε να κάνει τις αγορές του με μετρητά, έτσι ώστε να μπορεί να υπολογίζει με ακρίβεια τα χρήματα που ξοδεύει. Ακόμη, μπορεί να κάνει μία βόλτα στα μαγαζιά, να δει τι του αρέσει πραγματικά, να συγκρίνει τιμές και να αγοράσει τα πιο οικονομικά προϊόντα.

Αυτό βέβαια μπορεί να γίνει και με τις διαδικτυακές αγορές. Εύχρηστη θα ήταν και η δημιουργία ημερολογίου, το οποίο θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση του προβλήματος με την καταγραφή των εβδομαδιαίων εσόδων και εξόδων. Τέλος, μπορεί να αντικαταστήσει την αγορά αγαθών με μια πιο ευχάριστη δραστηριότητα, περισσότερο ωφέλιμη για τη ψυχολογία του, όπως θέατρο, σινεμά και συναυλίες (strygebræt).

Συνεπώς, παρατηρούμε πως η αγορά υλικών αγαθών σε μικρό χρονικό διάστημα είναι μία κατάσταση, η οποία μπορεί να είναι χρήσιμη για τους καταναλωτές. Εντούτοις, μπορεί να αποβεί και μοιραία. Σημασία έχει να αντιμετωπίσουμε το καταναλωτισμό που μας διέπει και να βάλουμε το μέτρο στη ζωή μας!